Wadowice

n/a°C

" ... Największym niebezpieczeństwem jest,
kiedy się człowieka zniewala mówiąc mu jednocześnie
że czyni się go wolnym.
Temu musimy zapobiec." Karol Józef Wojtyła.
scorpion
kontakt wcieniusanpietro.blogspot.com zbyszekjurczak.pl wadowiceonline.pl pałacowy bajkopisarz blog dziadunia obywatel wadowic tatoo-krakow.com inicjatywawadowice.pl wadowickie ciekawostki cedron news
Start » Tu i tam... » BDI wcześniej, od tej… wróżonej z fusów!
BDI wcześniej, od tej… wróżonej z fusów! środa, 11 Grudzień 2013, godz. 10:11

Nie wiem skąd na wadowickich portalach informacyjnych „wieści”, że rozpoczęcie realizacji projektu BDI dopiero po 2020 roku? Wszak optymistyczny i całkiem realny wariant zakłada, że prace te rozpoczną się już w roku 2017…
Chociaż po wczorajszej rozmowie w siedzibie Dyrekcji GDDKiA w Krakowie, nie mogę też wykluczyć, że przy „dopięciu” wszelkiej dokumentacji oraz dalszym konsekwentnym działaniu rodzącego się właśnie lobby parlamentarzystów z Małopolski, inwestycja zostanie zaproponowana do budżetu w roku 2015, już na rok 2016…

Podobnie jak i wykluczyć nie możemy tego, iż mogła być już realizowana, gdyby nie jednoznaczny sabotaż Beskidzkiej Drogi Integracyjnej ze strony Ewy Filipiakowej, która najpierw przystąpiła do programu, potem – zaledwie tydzień później – wskazała pod inwestycję tereny południowe, zarezerwowane od przeszło 30. lat w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego pod inwestycję drogową, a następnie protestowała nie tylko przeciwko BDI, ale też przeciwko… sobie samej, paraliżując wszystkie przedsięwzięcia tak niezbędne mieszkańcom i regionowi.

Ale to mamy już za sobą…
Podobnie, jak za sobą po najbliższych wyborach samorządowych będziemy mieli łajdackie rządy Filipiakowej…

Do dalszych prac projektowych dla Beskidzkiej Drogi Integracyjnej został rekomendowany wariant III powstały z połączenia wariantu I i wariantu II.
Przebieg wariantu III przedstawiono na orientacji – zamieszczonej na stronie internetowej GDDKiA – poprzez różową obwódkę wariantu I (zielonego) na odcinku od węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej do rejonu zachodniej granicy gminy Kalwarii Zebrzydowskiej) i wariantu II (żółtego) na odcinku od Kalwarii Zebrzydowskiej do Głogoczowa.

Parametry techniczne nowo projektowanej DK52 przedstawiają się następująco:
Droga klasy GP,
Długość 60,967 km (w tym długość obiektów – 15,022 km, długość drogi – 45,945 km),
Prędkość projektowa – 80 km/h,
Szerokość jezdni – 2 x (2 x 3,50m),
Szerokość pasa ruchu – 3,50m,
Szerokość pasa dzielącego – 5m z opaskami (4,0 m + 2 x 0,50 m),
Szerokość pobocza umocnionego (pasa awaryjnego) – 2,50 m
Szerokość pobocza ziemnego – 2,50 m,
Połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym poprzez bezkolizyjne węzły drogowe.

Rozwiązania szczegółowe przedstawiono na  mapach sytuacyjnych w skali 1:2000, gdzie mapy dla poszczególnych miejscowości opisano jak niżej:
Miasto Bielsko Biała – rys. 2.1,
Gmina Kozy – rys. 2.2, 2.4,
Gmina Kęty – rys. 2.3, 2.4 + węzeł war. B (rys. 9.4), 2.5, 2.6,
Gmina Porąbka – rys. 2.3, 2.4,
Gmina Wieprz –rys. 2.7,
Gmina Andrychów – rys. 2.7, 2.8, 2.9,
Gmina Wadowice – rys. 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15,
Gmina Kalwaria Zebrzydowska – rys. 2.14, 2.15, 2.16, 3.17 z węzłem war. B (rys.10.20), 3.18,
Gmina Lanckorona –rys. 3.19, 3.20,
Gmina Sułkowice – rys. 3.20, 3.21,
Gmina Myślenice – rys. 3.22, 3.23,
Gmina Skawina – rys. 3.20, 3.21, 3.22.

Fragment przebiegu BDI na zamieszczonej tu fotografii, obrazuje odcinek drogi (budzący dotychczas największe emocje u tych co wspólnie z Filipiakową tworzyli rzekomy komitet protestacyjny południe /który zmieściłby się w jednej kościelnej ławce/), od  rond(k)a kończącego ul. Aleja Wolności (z lewej strony mapy), do Kleczy Dolnej (prawa strona), z przejściem przez rzekę Skawę po nowo wybudowanym moście – rys. 2.12.

(scorpion)
NAPISZ DO MNIE: KONTAKT